یک کامیوندار با سابقه مطرح‌کرد: حمل بار ترانزیتی دیگر برای کامیوندار صرف ندارد

یک کامیوندار با سابقه مطرح‌کرد: حمل بار ترانزیتی دیگر برای کامیوندار صرف ندارد

رانندگان در مسیرهای اروپایی و به‌خصوص اوکراین که خود بنده در این مسیر تردد دارم نمی‌توانند ارز موردنظر خود را تأمین کنند، گفت: از بخشنامه ارزی بانک مرکزی هم چیزی نصیب ما نشد و لااقل در استان ما(آذربایجان شرقی) این بخشنامه اجرا نمی‌شود.

 

تین‌نیوز

یک راننده کامیون و فعال ترانزیتی نسبت به افزایش هزینه‌های رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیرهای ترانزیتی هشدار داد.

محمدکاظم نیمه فروش راننده کامیون و فعال ترانزیتی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت:به دلیل شرایط حاکم بر بخش حمل کالای بین‌المللی میزان بار در این مسیر کاهش پیداکرده است ضمن اینکه افزایش هزینه‌ها انگیزه رانندگان ترانزیتی را کاهش داده است.

او دراین‌باره گفت: شرایط ارزی امکان تأمین هزینه‌های بین‌راهی رانندگان را سخت کرده است ضمن اینکه قیمت ارز مشخص نیست و ما حتی نمی‌توانیم از بازار آزاد، ارز موردنظر را تأمین کنیم.

نیمه‌فروش بابیان اینکه رانندگان در مسیرهای اروپایی و به‌خصوص اوکراین  نمی‌توانند ارز موردنظر خود را تأمین کنند، گفت: از بخشنامه ارزی بانک مرکزی هم چیزی نصیب ما نشد و لااقل در استان ما (آذربایجان شرقی) این بخشنامه اجرا نمی‌شود.

به گفته  این راننده کامیون هنوز ارزی که وعده آن داده‌شده است به رانندگان ترانزیت اختصاص پیدا نکرده است.

نیمه‌فروش گفت: حتی برای دریافت این ارز و با داشتن تمام مدارک موردنیاز به بانک‌ها در سطح شهر تبریز مراجعه کردیم اما موفق به تأمین ارز موردنیاز نشدیم.

این فعال ترانزیتی توضیح داد که پیش‌تر در مسیرهای اروپایی امکان تأمین ارز در مرز وجود داشت و ما می‌توانستیم در مرز بازرگان ارز مورد نظر را به‌صورت آزاد خریداری کنیم اما اکنون تأمین ارز به‌صورت آزاد قاچاق محسوب می شودو یا اینکه اصلاً فروشنده‌ای وجود ندارد.

نیمه‌فروش درعین‌حال از نحوه توزیع لاستیک نیز گلایه کرد و گفت: بحث لاستیک هم  وجود دارد و ما نتوانستیم لاستیک موردنظر را در سطح استان تأمین کنیم که نشان می‌دهد در توزیع لاستیک هم نظارتی وجود ندارد.